dimarts, 15 de juny del 2010

EXCURSIÒ DIUMENGE 20 DE JUNY - 2010 " EL CAMÍ DE RONDA DE PLATJA D´ARO A ST. ANTONI DE CALONGE "

COLLA PERDUTS ( DISPOSEM D´UN BLOGS ,PER ACCEDIR-HI PODEU CLICKAR EN AQUEST ENLLAÇ : http://collaperduts.blogspot.com/ - GRUP D´AMICS DE GIRONA www.amicsdegirona.com - VICENSOS - POKAPOCKS.

DIFICULTAT : FÀCIL( PORTAR CALÇAT ADECUAT , DINAR , BEGUDA , PROTECCIÒ SOLAR , TRAJE DE BANY , TOVALLOLA I PARASOL )
DESNIVELL : 180 MTS
RUTA LINEAL : 3 ´5 KMS....TOT EL RECORREGUT ES FA PER EL GR - 92 .
DURADA : 3 1/2 HORES SENSE COMPTAR PARADES ( ANAR A ST. ANTONI DE CALONGE I TORNAR ALS COTXES)

SORTIDA : 8 HORES DEL BAR NURIA ( VENIR ESMORÇATS I PUNTUALS)
8 : 45 HORES....ANAR A PLATJA D´ARO SORTIDA NORD , ARRIBAR A LA ROTONDA DEL PASEIG PRINCIPAL , GIRAR A L´ESQUERRA DIRECCIÒ ST. FELIU ....I A LA SEGUENTA ROTONDA , TRENCAR PERPENDICULAR CAP A LA PLATJA....PER LA TRAVESÍA DEL CAVALL BERNAT , APARCAR....I QUEDAR A PROP DEL CAVALL BERNAT.

ES UNA VOLTA IDEAL PER QUEDAR BRONCEJATS DE CARES A LA REVETLLA DE ST. JOAN.....NO HI HAN GRANDS ACANTILATS , PERÒ LA SUCCESIÒ DE CALES , LES ROQUES GRANÍTIQUES QUE DONEN UNA SORRA MOLT AGRADABLE, ILLES AMB GAVINES, PINEDES , TÚNELS, LA IMPRESIONANT TORRE VALENTINA DEL SÈGLE XVI...I A LA TORNADA LA VISITA A LA VILA ROMANA DEL PLA DE PALOL ( I a. de C - VII d. de C )....DEDICADA A LA VITICULTURA , AMB TERMES LUXOSES.....

TOTA LA RUTA SORPRÈN PER LA QUANTITAT DE RACONS IDÏLICS ,QUE CONDENSEN TOTA LA BELLESA DE LA COSTA BRAVA.

ESTRIAREM UNA CALA BEN BONICA , ASER POSIBLE AMB XIRINGUITO , PER BANYAR-NOS....RECORDEU DE PORTAR PARASOL....!!

Camí de Ronda (Nord)
Des de Platja d'Aro (Cavall Bernat) a Sant Antoni de Calonge (platja de Torre Valentina).Aquesta és una etapa bàsica del GR92, constituent-ne un dels seus trams més freqüentats: 3,5Km. en 1 hora aprox.
El tram de camí de ronda entre la platja de Belladona i Sant Antoni pot presentar algun problema de pas (veure descripció més avall). Aquest és un camí de paratges encantadors de la nostra incomparable Costa Brava, alternant zones salvatges amb altres humanitzades, però mantenint sempre un alt grau d'interès i en primera línia de costa.

L'etapa és curta i senzilla, quasi un passeig pel camí de ronda. Sortim de la Platja Gran de Platja d'Aro (sector Cavall Bernat direcció Nord) i ens trobem la Punta d'En Ramis que dóna pas a la Platja Rovira o de Can Artigas.

Creuem la platja i al final pugem unes escales i passem pel bloc rocós del Xuclador, que la separa d'una bonica caleta amb nom de platja Sa Cova. Continuem pels túnels, alguns d'ells amb finestres sobre el mar i arribem a la cala del Pi (Pitxol o Vilaret) a la qual s'hi accedeix per un bon tram d'escales. Sortim de la platja a través d'un túnel.

Se segueix la costa sobre petites caletes i arribem a la platja de Belladona, els illots Belladona Petita i Belladona Grossa. Cap a la meitat de la platja es retroben les escales del camí de ronda.A partir d'aquí, el camí pot presentar més dificultats.Ens trobem amb l'istme de la península formada pel Cap Roig, i la seva platja. Seguim tot vorejant les roques, si en algun moment queda el camí tallat, hem d'intentar sortejar l'obstacle ja que es retroba de nou. Si per aquí no és possible passar, cal retrocedir, anar a buscar més a l'interior la carretera C-253.

A través d'un tram d'escales s'accedeix a la platja Treumal o de Ses Torretes. Hi ha un càmping a la l'esquerra. Es travessa longitudinalment per la sorra. Al mig hi ha un promontori rocós amb una barana. S'hi pot pujar o bé passar per la sorra.

La següent platja és la platja de can Cristus, llarga i de sorra més fina. A continuació la cala del Forn, amb la Punta Piferrer al sud i la roca dita Illa Roja, que surt de l'aigua al davant, i la cala de la Roca del Paller, amb parets de granit. Després passem pel cap de la Punta del Malpàs i a través d'unes escales arribem a la cala de Roques Planes.

Seguim pel camí envoltat de bosc de pins que arriba fins la mateixa vora del mar i ens trobem amb la Torre de defensa d'una antiga masia que ha donat nom a la zona: Torre Valentina. Es deixen alguns trencalls que van a les cales que hi ha a sota i finalment s'arriba a la platja de Torre Valentina a on comença el passeig de Sant Antoni que s'allarga fins Palamós.

Font: web de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya : http://www.feec.org

Clica al mapa sobre les indicacions blaves per veure fotografies de les cales. (ruta en blau)

IMPORTANT : CAL ESTAR FEDERAT, O EN POSESIÒ D´UNA ASEGURANÇA. NI EL COORDINADOR , NI LA COLLA PERDUTS , ES FAN RESPONSABLES DE CAP ACCIDENT.